Faillissement? Hulp nodig bij verzoek tot toepassing
van de Wsnp? Wij adviseren en ondersteunen u.
Maak kennis met onze advocaten

Advocaat faillissementsrecht en wsnp

Heeft u als ondernemer te maken met een faillissement, van uzelf, een klant of een leverancier? Of bent u een particulier en is uw verzoek tot toepassing van de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) afgewezen? Ga dan voor juridische ondersteuning naar BBM Advocaten Nijkerk. Samen halen we het maximale uit de situatie. We treden overigens niet op als curator of bewindvoerder.

Faillissement van uzelf

Iedere ondernemer kan in zwaar weer terechtkomen. In het uiterste geval leidt dat tot een faillissement. Voor rechtspersonen is soms een doorstart mogelijk. Bent u een natuurlijk persoon (een eenmansbedrijf of een vof), dan bent u in privé aansprakelijk voor alle schulden. Wat uw situatie ook is, u heeft juridisch advies nodig. BBM Advocaten Nijkerk staat u bij.

Samen inventariseren we de gevolgen en de mogelijkheden. Na opheffing van het faillissement blijven de schulden ook na het faillissement bestaan. U blijft te maken houden met schuldeisers en met de fiscus en het UWV. In sommige gevallen kunt u als natuurlijk persoon in aanmerking komen voor schuldsanering via de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp).

Faillissement van een debiteur

U kunt ook te maken krijgen het met faillissement van een debiteur, met als gevolg dat u niet betaald krijgt. Wat zijn dan de mogelijkheden om uw geld toch te krijgen? En waar doet u verstandig aan? Ook daarin staan we u bij. We gaan natuurlijk voor maximaal resultaat.

Afwijzing toelating tot de Wet schuldsanering natuurlijke personen?

Heeft u schulden en komt u er niet uit met uw schuldeisers? Dan dient uw gemeente bij de rechtbank een verklaring en een verzoekschrift in voor toelating tot de Wsnp. De rechtbank bepaalt of u inderdaad in aanmerking komt. Wordt uw verzoek afgewezen en bent u het daarmee oneens? Dan moet u binnen 8 dagen in beroep gaan. U heeft dan een advocaat nodig. BBM Advocaten Nijkerk adviseert en ondersteunt u hierbij. Kunt u geen advocaat betalen, dan komt u misschien in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Als u het hoger beroep wint, dan komt u direct daarna in de schuldsanering.

Heeft u behoefte aan helder advies?

Neem vrijblijvend contact op